Logotip de l'Ajuntament de Manlleu
Logotip de l'Ajuntament de Manlleu Logotip de l'Ajuntament de Manlleu

29/10/2018

La companyia de teatre Zero10 estrena a Manlleu “Fuga de Conills”

El proper divendres dia 2 de novembre a les 21 h, la companyia de teatre Zero10 presentarà a l’Espai Rusiñol de Manlleu, “Fuga de Conills”, el seu nou treball.

Un DJ que punxa Bach a les 4 de la matinada. Un conill amb fòbia a Spiderman. Unes ratlles de coca. Un gran slalom a ritme del David Bowie. Segueixo somniant amb una baixada infinita, el vent a la cara, la velocitat, el silenci, la neu neta, brillant, el sol... És com si m'estigués esborrant. Crònica d'una frustració. 

Fuga de conills ens mostra l'altra cara del món “actoral”. Personatges que s'entesten en no envellir i s'aterren davant les responsabilitats, marcats pel concepte d'èxit i fracàs. 

L’estrena de Fuga de Conills serà el proper divendres dia 2 de novembre, a les 9 del vespre, a l’Espai Rusiñol (carrer Rusiñol, 56 Manlleu). 

 

Una obra de teatre escrita i dirigida per Martina Cabanas. 

Actors: Pau Zabaleta, Maria Cirici i Miquel Malirach 

Preu de l’entrada:10 euros. Venda d’entrades: 1 hora abans a taquilla 

Obra de teatre per a majors de 16 anys


 

Sinopsis: L’espectacle dóna a l’espectador la possibilitat de viure de manera ben propera l’altra cara del món ”actoral” i de sentir-se gairebé com un d’ells. Quan ens referim a l’altra cara de la vida bohèmia, aquest backstage, ho fem per partida doble. En primer lloc l’acció de l’espectacle s’inicia en un camerino, però no només apareix el darrera en un sentit físic sinó també pel què fa al prestigi i a la remuneració, ja que l’obra es desenvolupa en l’espai més cutre de la professió. Els tres protagonistes no són actors que puguem veure al cine, ni tan sols als teatres més humils, ni punxant com a DJ a les sales de moda sinó que es tracta d’un parell d’actors i un DJ de tercera regional que sobreviuen com poden fent d’animadors a festes infantils o punxant en bars de mala mort. El to realista de l’espectacle evoluciona i és substituït sovint per un to més oníric que lògic, amb uns interludis més propis de la dansa contemporània que del teatre de text, on els actors s’expressen amb els seus cossos en moviment. 

L’obra es podria definir com el retrat impressionista d’una generació. Malgrat els protagonistes es dediquen a una professió, considerada artística, la temàtica de l’espectacle no queda inscrita en aquesta àmbit sinó que es fa extensible a una bona part de la nostra generació, que ens entestem en no envellir i ens aterren les responsabilitats. Una generació marcada pel concepte d’èxit i fracàs, que al mateix temps que ens neguem a fracassar sovint ens veiem abocats a perseguir un èxit que ni tan sols hem definit. Aquesta reflexió generacional es mescla amb un cant a l’amistat de manera crua i àcida. Enfront de la solitud i la incomunicació a la que cada dia ens empeny l’engranatge social establert, els tres protagonistes proven de comprendre la complexitat de les relacions i defensen les seves amistats imperfectes. Els veiem evadir-se de la realitat a través de drogues excitants i també psicotròpiques, perseguir la felicitat gairebé com addictes, no volen que la nit, la joventut, se’ls hi acabin. 

Aquestes dues tesis són exposades en l’espectacle a través de dues maneres d’entendre el teatre ben diferenciades, per una banda mitjançant el teatre visual, donant importància al gest, la imatge, la música, el ritme, i per altra a través d’una interpretació més convencional on la intensitat dels sentiments dels actors s’emporten el públic a escenes totalment habituals de la vida quotidiana i amb les que els espectadors es poden sentir fàcilment identificats.

 


Imatges relacionades

181029 cartell-fuga-conills-manlleu-2018.jpg

Data de modificació: 29/10/2018 13:51:01

Amb la col·laboració de:
  • Logo de la Diputació de Barcelona

manlleu, capital del Ter