Logotip de l'Ajuntament de Manlleu
Logotip de l'Ajuntament de Manlleu Logotip de l'Ajuntament de Manlleu

Oficina municipal d'informació i defensa del consumidor - OMIC

Descripció

  • És un servei gratuït que ofereix l’Ajuntament i que té com a objectiu ajudar als consumidors i usuaris a defensar els seus drets per mitjà de la informació prèvia, l’assessorament, i la recepció i tramitació de reclamacions en temes de consum en relació amb empreses (no amb particulars).

    Serveis públics de Consum:

    • Atenció personalitzada de consultes a persones consumidores i usuàries
    • Tramitació de queixes i reclamacions.
    • Conciliació entre las parts en cas de conflicte.
    • Formació en consum mitjançant campanyes i accions formatives a diversos col·lectius.
    • Col·laboració amb els serveis d’atenció al client d’empreses, en prevenció de problemàtiques que puguin sorgir.

     Quins temes tractem?

    • Compra o reparació de productes
    • Subministraments de aigua, llum i gas
    • Telefonia i accés a Internet
    • Serveis a la llar
    • Assegurances
    • Serveis financers
    • Serveis turístics
    • Restauració
    • Habitatge
    • Transports
    • Tintoreries
    • Contractes a distància: per internet, telèfon,..
    • Contractes fora de l'establiment mercantil: a domicili, excursions,...
    • etc..

    Un cop rebuda tota la documentació, s’estudiarà la seva viabilitat i si és el cas, s’iniciarà per part del servei, la mediació amb l’empresa reclamada. Aquesta es donarà per finalitzada quan:

    • Hi hagi acord entre les parts
    • Quan no hi hagi acord entre les parts
    • No localització d’alguna de les parts
    • Desistiment de qualsevol de les parts
    • Quan han passat 3 mesos des de l'inici de la gestió
    • Quan la persona mediadora ho consideri i vegi que no és possible arribar a un acord atenent les circumstàncies establertes.

Informació del servei

  • A qui es dirigeix?

    Persones físiques o jurídiques de Manlleu que han adquirit bens o serveis de comerços o professionals del municipi o d’altres poblacions estatals o europeees tan de manera presencial, telefònica o en línia. / Persones consumidores d’altres poblacions que han adquirit bens o serveis proporcionats per professionals o comerços de Manlleu.

  • Preu: El servei és gratuït, però és necessari demanar dia i hora.
  • Correu electrònic:

  • Adreça i telèfon:

    Àrea de Promoció Social i Personal, Salut Pública i Consum

    • Adreça Carrer Enric Delaris, 7
    • Telèfon 93 851 08 48
    • Email bsocial@manlleu.cat
    • Horari
  • Més informació:

    http://consum.gencat.cat/index.html

  • Tràmits

Característiques del servei

  • Area responsable:

    • Àrea de Promoció Social i Personal, Salut Pública i Consum
  • Regidoria responsable:

    • Consum
  • Forma de gestió:

    Amb suport tècnic extern de la CUS (Coordinadora d'Usuaris de la Sanitat, Salut, Consum i Alimentació).

Data de modificació: 29/06/2017 11:46:29

Amb la col·laboració de:
  • Logo de la Diputació de Barcelona

manlleu, capital del Ter