INICI / Subvencions

Next Generation EU - Ajuts a petites i mitjanes empreses per impulsar la seva digitalització

Ajuts a petites i mitjanes empreses per impulsar la seva digitalització en el marc del Programa de Suport als Digital Innovation Hubs Fins el 30/09/2025

El Ministeri d’Indústria, Comerç i Turisme publica les bases reguladores i la convocatòria per a la concessió d’ajuts a pimes per impulsar la seva digitalització en el marc del Programa de Suport als Digital Innovation Hubs (PADIH) contemplat al component 13 del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència.

Els ajuts atorgats als beneficiaris seran ajuts en espècie, mitjançant serveis que facilitin l’adopció solucions de digitalització disruptives. Aquests serveis seran prestats per entitats pertanyents als European Digital Innovation Hubs (EDIH).

La finalitat dels ajuts és fomentar la innovació de les pimes mitjançant el programa europeu d’EDIH. Per això, s’impulsarà la innovació i l’adopció de tecnologies digitals disruptives per part de pimes de qualsevol sector productiu, finançant la prestació de serveis per part d’entitats pertanyents als EDIH a les pimes beneficiàries dels ajuts.

Beneficiaris

Poden tenir la condició de beneficiàries les pimes vàlidament constituïdes amb personalitat jurídica pròpia i domicili fiscal a Espanya.

Quantia

La quantia màxima d’ajut per beneficiari s’establirà a les corresponents convocatòries però en cap cas podrà ser superior als 30.000 euros. A banda, s’estableix una quantia màxima per a cada categoria de servei:

- Assessorament inicial per a la implementació de tecnologies: quantia màxima de 10.000 euros.

- Assaig i experimentació: fins a un màxim de 20.000.

- Formació per a l’adquisició de coneixements bàsics per a la implementació i posterior gestió de la tecnologia: quantia màxima de 5.000 euros.

- Assessorament en la recerca de finançament per a la implementació de la tecnologia: fins a un màxim de 5.000 euros.

- Suport per a l’accés a xarxes i ecosistemes d’innovació: quantia màxima de 5.000 euros.

 

Un mateix sol.licitant podrà presentar diverses sol.licituds fins esgotar l'import màxim de la subvenció i de l'import màxim per tipus de servei.

 

 

 

Documentació adjunta

Enllaços relacionats

Comparteix