INICI / Actualitat

14/5/2025

Visita de BENITO al SEFED

Representants de l'empresa i polítics de Manlleu van conèixer el projecte del SEFED, que té a BENITO com a empresa mare

En la nova edició del programa SEFED, que es va iniciar el passat mes d'abril, l'empresa BENITO es va incorporar al projecte com a empresa mare. L'empresa simulada Manlleu Urbà s'inspira en l'empresa de Manlleu i ofereix els seus productes per dur a terme la seva activitat. 

L’empresa simulada és, doncs, una rèplica de l’empresa original i, per tant, la seva activitat és també la producció i comercialització de productes de mobiliari urbà, destinats a la millora dels entorns municipals. D’aquesta manera es facilita l’aproximació de l’alumnat a la realitat del nostre entorn i a una de les activitats econòmiques de la comarca.

Dilluns les alumnes que participen en aquesta edició del SEFED, van rebre la visita del fundador de Benito, Joaquim Carandell; del director executiu, Mateu Homs i de la People Director, Marta Sala. També hi van assistir l'alcalde de Manlleu, Arnau Rovira, i el regidor de Promoció Econòmica, David Bosch. L'acte va servir perquè les participants expliquessin en què consisteix el format de simulació d'empreses del SEFED i van exposar com fan servir la marca i els productes de BENITO en la seva gestió diària. 

Per part de BENITO es va destacar el vincle de l'empresa amb Manlleu i l'oportunitat que suposa per a totes les parts la col·laboració. Arnau Rovira va expressar la importància que té el SEFED a Manlleu pel seu impacte en l'ocupació de les persones que hi participen i en la preparació que les seves alumnes assoleixen per incorporar-se al mercat laboral. 

El SEFED (Simulació d'Empreses amb Finalitats Educatives) utilitza la creació d’una empresa a l’aula del centre educatiu com a eina pedagògica per formar l’alumnat, de forma pràctica i transversal, en tasques administratives i de gestió empresarial, fent servir la simulació d’empreses com a metodologia d’aprenentatge. Té una durada de mig any en què les persones participants executen totes les tasques administratives com si es tractés d'una empresa real, afavorint un aprenentatge important que les capacita per ocupar qualsevol feina d'aquest àmbit. És un projecte que durant anys ha suposat per Manlleu una garantia d'èxit per les oportunitats laborals que ofereix a les persones que el cursen. 

sefed 1.jpg

Imatges relacionades

  • sefed 4.jpg
  • sefed 3.jpg
  • sefed 2.jpg
  • Sefed 6.jpg
  • sefed 5.jpg

Comparteix