Continuant amb el pla d’inspeccions iniciat el passat mes de juny, la Policia Local ha realitzat, durant el mes d’agost, inspeccions de prevenció i control de presumptes infraccions al codi de Consum a les oficines d’entitats bancàries de Manlleu.
Durant el mes d’agost, agents de la Policia Local de Manlleu han visitat les quatre oficines d’entitats bancàries de la ciutat per a portar-hi a terme inspeccions en matèria de consum.
De les quatre inspeccions realitzades s’ha aixecat acta i s’ha iniciat expedient sancionador. S’han detectat infraccions lleus, com el no disposar d’un cartell informatiu de la disponibilitat de fulls de reclamació; i també s’han detectat infraccions greus, com l’incompliment de les disposicions que regulen la informació i la publicitat dels preus dels béns i serveis que obliguen a tenir a disposició dels clients, degudament actualitzades, les comissions i els interessos aplicats pels serveis que presten amb més freqüència, així com les despeses repercutides en els esmentats serveis.
Els dos tipus d’infraccions detectades, manca del cartell informatiu sobre la disponibilitat de fulls de reclamació (tipificada com a lleu amb sancions de fins a 10.000 euros) i manca dels imports de comissions o costos de servei (tipificada com a greu amb sancions de 10.001 fins a 100.000 euros) s’emmarquen en la Infracció en matèria de normalització, documentació i condicions de venda i en matèria de subministrament o prestació de serveis - art. 331-4 M i art. 331-3 A - del Codi de Consum de Catalunya.
Aquestes inspeccions es realitzen en el marc del pla d’inspeccions definit en l’àmbit de policia administrativa i s’aniran realitzant al llarg de l’any. Els propers dies es realitzaran més inspeccions, tan en l’àmbit del consum com del treball, en establiments de venda de productes alimentaris i establiments de restauració i de serveis. Les inspeccions de consum tenen per objectiu garantir que les empreses i els establiments que produeixen, distribueixen o comercialitzen béns o serveis, compleixin la normativa de protecció dels interessos generals de la persona consumidora.